• COVID-19: Alle vores butikker holder lukket til og med 7. februar 2021, men du kan indtil da stadig bestille online. Som altid har vi gratis fragt, og du har mulighed for at vælge levering til pakkeshop. Bestiller du med Click & Collect, kan du afhente din ordre, når vores butikker åbner igen mandag 8. februar 2021. Læs mere her.
  • Hvis du har købt en vare i en af vores butikker eller webshoppen, så er retur- og byttefristen udvidet til at gælde til og med 1. marts 2021. Såfremt restriktionerne forlænges, vil retur- og byttefristen ligeledes blive forlænget.
Gratis ombytning i vores butikker
Gratis levering (1-3 hverdage)
Udvidet returret til og med 15. februar 2021
Gratis ombytning i vores butikker
Gratis levering (1-3 hverdage)
Udvidet returret til og med 15. februar 2021
Gratis ombytning i vores butikker
Gratis levering (1-3 hverdage)
Udvidet returret til og med 15. februar 2021
LOKAL KARMA-AMBASSADØR

Tina Andersen - Skoringen, Frederikshavn

Lokal karma-ambassadør

Tina Andersen ejer Skoringen i Danmarksgade i Frederikshavn og er en af skokædens 110 lokale karma-ambassadører:

- Jeg synes generelt, at kunderne her i byen er rigtig gode til at støtte op om de lokale butikker, og det er jo god karma i sig selv. Men der er da ingen tvivl om, at behovet for at handle lokalt og bakke hinanden op er større end nogensinde, fortæller den lokale butiksejer fra butikken i Frederikshavn.

Spred lokal karma

Kære kunder. Vi har savnet jer, og I har sikkert savnet hverdagen. Alting har været vendt på hovedet dette forår, men med små skridt kan vi nu vende tilbage, og det er der brug for.

Sådan kan du sprede lokal karma

Hun og resten af personalet er alle tilbage i butikken og er glade for igen at kunne servicere kunderne. Ligesom de 109 andre Skoringen-butikker rundt om i landet bakker de op om skokædens landsdækkende kampagne med at sprede lokal karma, energi og optimisme ved at opfodre hinanden til at stå sammen om at få gang i hjulene igen. Og det har butikken i Frederikshavn sin egen tilgang til.

- ’For os her i butikken handler budskabet om at sprede lokal karma rigtig meget om, at vi bevarer optimismen og husker hinanden på at få det bedste ud af situationen. Og det er mit personale virkelig gode til. Vi ser muligheder fremfor begrænsninger og holder fast i troen på, at de ekstra kræfter, vi investerer nu og her for at servicere og møde kunderne, hvor de er, kommer os alle til gode.

Her i genåbningsfasen tilbyder vi fx udvidede åbningstider for de kunder, som er særligt udsatte eller endnu ikke føler sig helt trygge ved at bevæge sig ud og handle i butikker. Det benytter flere sig af. Ligesom da jeg under lockdown investerede i et online bookingsystem for at kunne tilbyde kunder at komme ind i butikken og handle i bestemte tidsrum. For selv om Danmark var lukket ned, var der jo stadig kunder, som havde behov for nyt fodtøj, og det ville jeg naturligvis gerne imødekomme
, fortæller Tina Andersen, som også har præsteret at køre ud til kunder, som stod med et akut behov for nyt fodtøj til deres børn.

- Kigger jeg på min tid investeret i forhold til fortjenesten, hænger det jo ikke sammen, men jeg har en tro på, at det fører noget godt med sig, og at det samtidig smitter af og inspirerer andre til lige at gøre en ekstra indsats for hinanden i byen.

I butikken i Frederikshavn mærker man også et tættere sammenhold med de andre erhvervsdrivende i byen. Der er en åben og ærlig dialog, og man sparrer med hinanden om de tiltag og sikkerhedsforanstaltninger, man tager i butikkerne til gavn for kunderne og byen. Ligesom personalet i Skoringen også opfordrer kunderne til at støtte byens andre butikker og erhvervsdrivende.

- Lokal karma handler i høj grad om at tage ansvar. Ikke kun ved at sørge for at corona-sikre butikkerne, så kunderne trygt kan shoppe rundt, men også ved at sikre, at der fortsat er et lokalt butiksliv i byen. Det har jeg som lokal erhvervsdrivende et ansvar for, og derfor kommer jeg fx også kun til at køre udsalg i en størrelsesorden, der er forsvarlig og med en fortjeneste, vi også kan leve af. Jeg tror ikke på, at vi kan spare os ud af krisen, men derimod skal vi gribe de nye muligheder, der opstår i kølvandet på krisen, som kan være med til at understøtte de nye behov, som kunderne får. Og her kan vi lære meget af hinanden butikkerne imellem, slutter Tina Andersen